Om bestilling af testamente
Besvarelsen er ligetil – og vi hjælper dig hele vejen.
Du bliver stillet ca. 15 vigtige spørgsmål på skærmen. Det tager ca. et kvarter at svare på alle spørgsmål.
Du kan til enhver tid gå tilbage, undlade at svare, ændre dine svar eller afbryde besvarelsen af spørgsmål – bestilling sker først til sidst, hvis du vælger at klikke på “Bestil testamente”.
1. Oplys dine ønsker
2. Modtag et udkast
3. Tilretning
4. Færdig testamente
Sådan gør du:
1. Svar på spørgsmålene
- Tag dig tid til at besvare spørgsmålene på skærmen grundigt. Spørgsmålene svarer til de spørgsmål en erfaren advokat stiller på et personligt møde. Du kan skrive eventuelle spørgsmål til advokaten i rubrikken “særlige ønsker” til sidst i spørgeprogrammet.
2. Klik på “Bestil” – eller udskriv
- Når du har besvaret spørgsmålene kommer du frem til en slut-side, hvor du blot skal klikke på “bestil testamente”, hvis du vil benytte Ældre Sagens advokatforbindelse. Først da sendes oplysningerne videre til advokaten. Du kan også vælge at udskrive siden og medbringe den til egen advokat.
3. Advokaten udformer et skræddersyet testamente
- En advokat udfærdiger manuelt et udkast og sender det til dig. Benytter du Ældre Sagens advokatforbindelse, kan du herefter ringe/e-maile til advokaten med dine spørgsmål, rettelser og tilføjelser. Dette er inkluderet i prisen for testamentet på kr. 2.950 inkl. moms. (Rabatpris til medlemmer af Ældre Sagen – se priser)
4. Du får testamentet
- Når der ikke er flere rettelser eller spørgsmål, modtager du med posten det endelige testamente i to eksemplarer, parat til underskrift. Testamentet skal underskrives for en notar i skifteretten – vi oplyser adresse på nærmeste notar og vejleder om, hvordan det foregår rent praktisk.
Ønsker du/I at oprette et testamente?